Podpora drobného podnikání
#zivnosti strategie jak zlepšit podmínky drobných živnostníků
v situaci COVID-19 se mnoho představ o budoucnosti hroutí. Pokuste se nalézt konstruktivní východisko.
O tomto procesu
jak rozvinout a udržet nabídku živností, služeb a firem, které do města patří.
Pro podnikatele je vždy dobré, pokud se dokáží na svém trhu uchytit kvalitním zbožím a nebo nabídkou služeb. Zároveň ale, aby měli od města a od státu přijatelné a spravedlivé podmínky k podnikání. V neposlední řadě je na nich samotných, jak si dokáží vyjednat své místo na slunci a zároveň ctít společný život v jednom městě. V respektu a harmonii s ostatními. Ne na úkor druhých.
Jak podnikají drobní živnostníci v centru Českého Krumlova
V Českém Krumlově se dlouhodobě dařilo hlavně turistickému ruchu. O tom není pochyb. Naproti tomu občané upozorňují, že chybí v centru například řezník, pekař s čerstvým pečivem, možná i další šikovní řemeslníci. Střed města se tak stává jen výkladní skříní pro turisty. Lidé pohybující se denně centrem, nebo zde pracující, by rádi využili obyčejných služeb, ale tržní situace je neúprosná. Kde vládnou prodejny s drahým zbožím, nemůžou být zároveň živnosti s levnými službami.
- Poslední větší prodejna potravin v centru Českého Krumlova končí - 19. listopad 2021, Český rozhlas
Přesto v centru ještě nějaké drobné služby jsou. Například švec v klášterech je ochotný sem-tam opravit nějakou koženou drobnost. Ve Vošahlíkově mlýně je provozovna na výrobu klíčů a opravu bot. V ulici Nové město je rytec skla, kousek vedle můžete mít emailované plechové nádobí. Jsou to ale jen drobná rukodělná řemesla. Ta nikdy nebudou snadným zbohatnutím.
Ve městě jsou občanská sdružení, jejichž cílem je zlepšení podnikatelského prostředí a zvýšení atraktivity města. Je to Sdružení cestovního ruchu ČK a Sdružení průvodců Český Krumlov
Přečtěte si
- Zhodnocení možností využití českých řemesel v nabídce cestovního ruchu - Hana Sládková, VŚE Praha, 2017
- Možnosti rozvoje malých podniků v okrese Český Krumlov - Jana Šimerová, 2009
- Vliv cestovního ruchu na podnikatelské aktivity a rozvoj města Český Krumlov - Petr Šmelc, JČU, 2012
Jak podporují živnostníky jinde:
V České republice, stejně tak jako v ostatních zemích, města představují dlouhodobě klíčový prvek rozvoje konkurenceschopnosti. Program URBACT je jedním z nástrojů, který je v ČR k rozvoji měst využíván.
Co je cílem tohoto participativního procesu
- Ujasnit si co znamená drobné podnikání a co už není drobným podnikáním
- Vyjádřit a doložit zranitelnost drobných podnikatelů a živnostníků tady a teď
- Navrhnout jaké nové příležitosti a šance mohou drobní podnikatelé a živnostníci mít
Sdílet: